Questions? Feedback? powered by Olark live chat software

Dela detta hotell

Vanligaste frågorna
Öppettider mån-tor 9-22, fre 9-17, lör-sön 12-18

Information om din bokning? My HotelSpecials  Skapa ett konto eller Logga in?

Hotell Gästis ***

Borgmästaregatan 1, 432 41, Varberg, Sverige

Se karta

Hotell Gästis Alla foton   Hotellet ansvarar för samtliga foton.
8,9 110 Läs alla 203 recensioner

Trevligt och gemytligt. Härlig och rolig inredning och mycket vänlig personal. God kvällsbuffé som ingår i priset. Mysig...

3 snabba om hotellet

  • Personligt och unikt
  • Vid Engelska Parken
  • Spa i källarvalvet
Boka med pris från 648kr  p.p.p.n. Lägsta pris

Detta är det lägsta priset per person och natt under de 4 kommande månaderna på Hotell Gästis.

Priset gäller erbjudandet Dubbelrum, med första möjliga ankomst 3 oktober 2014, 1 natt och 2 vuxna i rummet.

Beskrivning av hotellet

Hotell Gästis

I ett rött hus mittemot Engelska parken ligger Hotell Gästis. Här möts du av ett personligt och unikt hotell med varm atmosfär.

Vanliga frågor om hotellet

Hotell

Kan jag checka in tidigare än vad som anges? Ja, det går bra. Du kan inte checka in på ditt rum men du kan lämna ditt bagage i ett bagagerum.

Vilka är receptionens öppettider? Receptionen är öppen från kl 06:00 till kl 24:00.

Är hotellet lämpligt för funktionshindrade? Nej, hotellet passar dessvärre inte för funktionshindrade.

Har hotellet hiss? Ja, ett antal våningar kan nås med hiss.

Är hotellet rökfritt? Hela hotellet är rökfritt.

Har hotellet egen parkering? Ja, priset är 150 per dag.

Kan jag reservera parkeringsplats? Nej, det är inte möjligt.

Finns det parkering i närheten? Ja, det finns gratis parkering i närheten.

Är husdjur tillåtna på hotellet? Ja

Rum

Hur många rum finns det på hotellet? Hotellet har totalt 46 rum.

Kan jag boka ett hotellrum med utsikt? Nej, tyvärr går det inte.

Kan jag ge önskemål om vart rummet ska ligga? Nej, du kan inte lämna önskemål om läget på rummet.

Har hotellet rum för allergiker? Ja, hotellet har rum som passar för allergiker.

Kan jag ha önskemål om att få rökrum? Du kan inte ange önskemål om rökning.

Går det att bo tre vuxna i rummet? Nej, det är inte möjligt.

Läge

Hur långt är det till tågstationen? Hotellet ligger 0.2 km från Centralstationen.

Restaurang

Går det att få frukost på rummet? Nej, det är inte möjligt.

Är det möjligt att ordna ett lunchpaket att ta med? Nej, det är inte möjligt.

Kan hotellet ta hänsyn till speciella allergier / dieter? Nej, tyvärr går det inte att ordna.

Vanliga frågor om bokning

Bokning

Kan jag ändra min bokning i efterhand? Om du vill ändra din bokning (t.ex. ändra ankomstdag) är du välkommen att kontakta oss på 0771-145 145 eller via mail på: bokning@hotelspecials.se. Ange alltid bokningsnummer och namn när du kontaktar oss.

Hur gör jag om jag vill avboka? Avbokningar ska göras via den länk som finns i din bekräftelse som du får via e-post. Du kan också kontakta oss på 0771-145 145 eller e-posta på bokning@hotelspecials.se för att avboka. Var noga med att ange ditt namn, ankomstdatum och bokningsnummer. Du måste alltid få din avbokning bekräftad via e-post för att den ska vara giltig. Avbokningar som sker direkt till hotellet är inte giltiga och räknas därför som en för sen avbokning (kostnad 150 kr). Om avbokningstiden har gått ut kan hotellet och HotelSpecials.se debitera dig kostnader för detta (se våra villkor). Vi rekommenderar dig därför att avboka så tidigt som möjligt.

Vad händer om jag inte fått någon bekräftelse via e-post? Om du inte har mottagit någon bekräftelse på din bokning via e-post måste du kontakta oss via e-post eller telefon. För att vi ska kunna hjälpa dig bör du bifoga uppgifter om ditt namn, hotellets namn och staden samt ankomstdatum och vistelsens längd.

Vad betyder att bokningen är på "förfrågan"? Vissa erbjudanden måste behandlas av hotellet innan du får en definitiv bekräftelse. Om du gör en sådan förfrågan får du en definitiv bekräftelse inom 24 timmar (oftast får du svar inom 2 timmar). I undantagsfall kan hotellet avböja din förfrågan om de t.ex har fått många bokningar precis innan din bokning. Vid alla erbjudanden står det tydligt angivet om du måste vänta på en definitiv bekräftelse på din bokning.

Vad händer om hotellet är fullbokat? I enstaka fall kan hotell bli fullbokade samtidigt som du gör din bokning. I dessa fall kontaktar vi dig genast för att erbjuda fullvärdiga alternativ.

Är det möjligt att boka direkt till hotellet? Erbjudandena på HotelSpecials.se är endast möjliga att boka via www.hotelspecials.se. Om du bokar direkt via hotellet finns det en stor risk att priset blir högre.

När är bokningen definitiv? Om du fyller i bokningsformuläret korrekt och skickar bokningen mottar du inom några minuter en bokningsbekräftelse till din e-post adress. Notera att din bokning kan vara definitiv trots att du inte mottar bekräftelse på din e-post. I vissa fall måste du dock vänta upp emot 24 timmar på denna bekräftelse. Det står tydligt angivet när du bokar om du måste vänta på bekräftelsen. Om du inte mottar denna bekräftelse bör du kontakta oss.

Är det möjligt att boka flera erbjudanden som ligger direkt efter varandra i tiden på samma hotell? Ja, om det inte är möjligt att göra det själv via sidan ber vi dig att kontakta oss för mer information. På vår kontakt sida kan du hitta telefonnummer och adresser.

Är det möjligt att göra en bokning på fler än 5 dubbelrum? Ja, det är möjligt. Om din bokning gäller ett större sällskap rekommenderar vi dig att fylla i vårt gruppbokningsförmulär. Därefter får du hjälp med din förfrågan inom kort.

När får jag en bekräftelse på min bokning? Direkt efter din bokning får du den bekräftad via e-post. Om du inte får denna bekräftelse efter din bokning bör du kontakta oss. Vissa förfrågningar får du bekräftade på inom 24 timmar.

Är det viktigt att ange ankomsttid på min bokning? Ditt rum garanteras fram till klockan 18:00 på ankomstdagen. Om du anländer senare bör du varsko hotellet om detta. Om du vet detta redan när du bokar är det bra om du anger det vid bokningen.

Går det bra att göra bokningen per telefon? Du är välkommen att kontakta vår kundtjänst på 0771-145 145 om du har frågor eller behöver hjälp med din bokning. Våra öppettider är mån-tor 09:00-22:00, fre 09:00-17:00 samt lör-sön 12:00-18:00.

Betalning

Vilka kostnader tillkommer? Erbjudandena på HotelSpecials.se är beräknade utifrån två vuxna personer i rummen, och i de allra flesta fall tillkommer inga avgifter. Undantaget är vid bokning av våra Rabatterade erbjudanden, med ett extra bra pris som vi jobbar hårt för att kunna erbjuda våra kunder, då en serviceavgift på 59 kr för en natt eller 99 kr för 2 eller fler nätter tillkommer.

Vad menas med kreditkortsgaranti? Vid bokning behöver du alltid lämna ditt kreditkortnummer som en garanti för din bokning mot hotellet. Detta behövs som säkerhet. HotelSpecials.se debiterar inte ditt kreditkort. Ditt kreditkort debiteras endast om du har bokat ett rum med förskottsbetalning eller om avbokningsvillkoren inte har följts.

Kan jag betala hotellbokningen i förväg? Om du önskar betala din bokning i förväg är det bäst att kontakta hotellet efter din bokning och lämna ditt kortnummer alternativt få ett bankgiro du kan betala till. När betalning av vistelsen sker på plats på hotellet har vi dessvärre ingen möjlighet att hjälpa er med förskottsbetalning. Vissa erbjudanden på HotelSpecials.se har förskottsbetalning. I dessa fall debiteras ditt kreditkort i samband med bokningen.

Hur går betalningen till? Du anger alltid ditt kreditkort som en garanti för bokningen. Vanligtvis betalar du på plats på hotellet och HotelSpecials.se debiterar inte ditt kreditkort. Ditt kreditkort debiteras endast om du har bokat ett rum med förskottsbetalning eller om avbokningsvillkoren inte har följts.

Extra Önskemål

Vad kostar det för barn? För barn gäller speciella priser. Beroende på barnets ålder kan de bokas till ett extra tillägg. Om detta tillägg inte anges kan du kontakta oss. Ett krav för att barnpriser ska gälla är att de bor i samma rum som sina föräldrar. Om hotellen inte har familjerum kan oftast ett barn sova i samma rum som föräldrarna. Alla hotell har olika regler vad gäller antalet barn i ett rum. Vi hjälper dig gärna med de bästa alternativen för just din familj.

Finns det rum för rökare? De allra flesta hotell är idag rökfria. Om du är ute efter ett rökfrum finns det på ett fåtal hotell. Kontakta oss så hjälper vi dig att hitta ett hotell med den möjligheten.

Är det möjligt att boka en finare, lyxigare rumstyp? Om du önskar en annan rumstyp än vad du finner på HotelSpecials.se är du välkommen att kontakta oss på 0771-145 145 eller via mail info@hotelspecials.se så hjälper vi dig.

Är det möjligt att vara 3 barn i ett rum? Alla hotell har olika regler vad gäller antalet barn i ett rum. Vi hjälper dig gärna med de bästa alternativen för just din familj.

Kostar det extra om jag vill ha ett rum med utsikt? Det beror på hotellet om det finns möjlighet att boka ett rum med utsikt. Om det är möjligt, finns det angivet på sidan med information om hotellet. Där står också angivet eventuella extra kostnader för detta. Om du behöver hjälp med denna information eller vill veta prisuppgift är du välkommen att kontakta oss.

Vad gör jag om jag har speciella önskemål om olika saker? Vid bokning kan du ange dina önskemål som då framförs till hotellet. Notera att det endast är önskemål och inget vi kan garantera. Om dina önskemål istället är krav är du välkommen att kontakta oss på 0771-145 145 eller via mail info@hotelspecials.se så hjälper vi dig med dina önskemål.

Är det möjligt att checka ut senare än angiven tid? Du kan alltid ha sen utcheckning som ett önskemål. Det är tyvärr inget vi kan garantera utan det beror på hotellets beläggning dagen efter.

Kan jag ta med mitt husdjur på rummet? Det varierar från hotell till hotell. De hotell som tar emot husdjur har vanligtvis utvalda rum där det går bra att ta med husdjur, ofta till en extra kostnad. Kontakta gärna oss på 0771-145 145 eller via info@hotelspecials.se så hjälper vi dig.

Måste jag boka parkeringsplats? I beskrivningen av hotellet framgår detta oftast. Där framgår också kostnaden för parkeringen. Du kan alltid ange som önskemål vid din bokning att ni önskar parkering.

Övrigt

Varför finns inte telefonnummer till hotellen angivna? Erbjudandena på www.hotelspecials.se kan bara bokas via HotelSpecials.se. Om du har specifika frågor om något hotell kan vi svara på dessa. Kontakta oss för mer information.

Hur kommer jag i kontakt med HotelSpecials.se? Vid frågor du alltid välkommen att kontakta oss på info@hotelspecials.se. Du kan ocksa kontakta oss via telefon pa 0771-145 145 eller på vår Facebook . Vårt kundcenter ar öppet följande tider: Mån-tors 09:00-22:00 Fre 09:00-17:00 Lör och Sön 12:00-18:00.

Var kan jag vända mig med klagomål? Du är välkommen att kontakta oss på 0771-145 145 eller via info@hotelspecials.se om du har några klagomål. Klagomål som rör exempel ditt rum eller faciliteter på hotellet är bäst att du tar direkt med receptionen.

Hur behandlar HotelSpecials.se mina personuppgifter? HotelSpecials.se skyddar och respekterar integriteten hos alla kunder. Vi behandlar dina uppgifter konfidentiellt och med stor försiktighet. Vi ger under inga omständigheter ut personliga uppgifter till en tredje part. Uppgifterna är skyddade i vår databas som skyddas med den senaste tekniken. I våra regler för personuppgifter förklaras exakt vilka uppgifter som lagras, vad de används till och vilka rättigheter du har.

My HotelSpecials

Hur skapar jag ett konto? Det är enkelt att skapa ett eget My HotelSpecials-konto.
Allt du behöver göra är att klicka aktiveringslänken i e-mailet som du får efter att göra en bokning www.HotelSpecials.se.
När du registrerar dig kommer dina personuppgifter från den senaste bokningen synas i ditt personliga konto. Denna information kan ändras när som helst. För mer information, till frågan "Hur kan jag ändra min kontoinformation"?

Vilka är fördelarna med My Hotel Specials? När ditt konto på My HotelSpecials är aktiverat kan du se och hantera dina bokningar själv. Till exempel kan du skicka om din bokningsbekräftelse, skriva ut den, men också ändra en bokning.

Vill du ändå ha hjälp av vår Kundtjänst så är det bara att kontakta oss på 0771-145 145 eller på mail info@hotelspecials.se.

Hur ändrar jag min kontoinformation? Förutom att hantera din bokning kan du även ändra din kontoinformation. Informationen som finns där är den som du uppgett när du skapade kontot. När du loggar in och klickar "Mitt konto" kan du ändra önskad information.

Jag har glömt mitt lösenord, hur kan jag logga in? Har du glömt ditt lösenord? Inga problem. inloggningssidan för My HotelSpecials kan du klicka "glömt ditt lösenord? Där fyller du i den e-postadress du registrerade kontot på så skickar vi dig ett nytt lösenord via e-post. Du loggar sedan in med din e-postadress och ditt nya lösenord.

Vad händer med mina uppgifter? HotelSpecials.se respekterar och skyddar integriteten hos alla användare av webbplatsen och ser till att alla personuppgifter behandlas konfidentiellt. Vi samlar in data endast för att erbjuda besökarna bästa möjliga service. Vi ger aldrig ut information till tredje part. Vår integritetspolicy förklarar exakt vilken data som samlas in och vad vi gör med denna information.