Funderar du på något?

Vanliga frågor

  • Är det möjligt att boka en finare, lyxigare rumstyp?

    Om du önskar en annan rumstyp än vad du finner på HotelSpecials.se är du välkommen att kontakta oss via kontaktformuläret så hjälper vi dig.

  • Hur gör jag om jag vill avboka min bokning? Information om avbokning.

    Om du vill avboka en bokning gör du så här:

    1. Öppna din bokningsbekräftelse (du har fått den via e-post). Kontrollera dina skräppost om du inte hittar den.  Du kan också beställa en ny bekräftelse med hjälp av din e-post adress. 
    2. Gå till Avboka bokning? och klicka på den blå länken
    3. Bekräfta att du vill avboka genom att klicka på knappen. 

    Observera att bokningen inte har avbokats förrän du har slutfört dessa steg och fått en avbokningsbekräftelse från oss.

    Bra att veta vid avbokning

    Avbokningar utanför avbokningsvillkoren:
    Läs först avbokningsvillkoren för din bokning. Du hittar dem i din bokningsbekräftelse. Om du avbokar en förbetald bokning utanför avbokningsvillkoren har du inte rätt till återbetalning. Om hotellet, trots dina bokningsvillkor, går med på att avboka din förbetalda bokning bör du ta hänsyn till att hotellet kan ta ut extra kostnader för detta. Återbetalningen av din förskottsbetalade bokning kommer i så fall ske i form av en voucher från oss på HotelSpecials. Av denna anledning rekommenderar vi dig alltid att teckna ett avbeställningsskydd när du bokar en ej om- eller avbokningsbar bokning. 

    Avbokningar inom villkoren:
    Har du bokat en förskottsbetalad bokning där du sedan avbokar inom villkoren för dina avbokningsregler får du pengarna tillbaka till ditt konto.  De betalda servicekostnaderna och eventuella kostnader för en rese- och avbokningsförsäkring/avbeställningsskydd kan inte återbetalas. Eventuella transaktionskostnader återbetalas inte.

    För mer information om din avbokning och Corona-viruset, klicka och följ denna länk.
     

  • Hur kan jag ändra min bokning?

    För ändringar gällande preferenser eller önskemål kontakta hotellet direkt. Hotellets telefonnummer hittar du i din bokningsbekräftelse. 

    För ändringar avseende datum, antal personer och / eller antal rum kan du skicka ett meddelande till HotelSpecials via kontaktformuläret. Ändringar kan göras om dina bokningsvillkor tillåter det. Du hittar bokningsvillkoren i din bokningsbekräftelse. HotelSpecials tar inte ut några kostnader för ändringar av din bokning men beroende på ändringstyp kan hotellet ta ut ett extra belopp. Om hotellet tar ut extra kostnader meddelar vi dig och diskuterar dessa kostnader i förväg. 

  • Har du tappat bort eller inte fått din bokningsbekräftelse?

    Har du bokat via HotelSpecials för mer än en halvtimme sedan, men har ännu inte fått någon bokningsbekräftelse från oss? Testa följande steg för att se om det hjälper dig:

    1. Kontrollera först om bekräftelsen har hamnat i din skräppostmapp. Hur kontrollerar jag min skräppost? Gå till din e-post och titta i mappen för skräppost. Förklaringen för Gmail och Outlook finns här. Det är möjligt att bokningsbekräftelsen hamnade i denna mapp eftersom vår e-postadress inte finns med på din lista över säkra avsändare.

    2. Finns bokningsbekräftelsen inte i din skräppostmapp? Bekräftelsen skickas från e-postadressen info@hotelspecials.se. Sök i din e-postmapp efter denna e-postadress: info@hotelspecials.se. Det kan hända att du hittar bokningsbekräftelsen i din brevlåda på detta sätt. Se också till att lägga till den här e-postadressen i din lista över säkra avsändare.

    3. Finns bekräftelsen inte i din skräppost? Begär då själv en ny bekräftelse via den här länken. Det är viktigt att du använder samma e-postadress som du bokade med och att du inte gör några stavfel.

    4. Fungerar det fortfarande inte? Kontakta då vår kundtjänst.

    Observera: ange den e-postadress som du använde för att göra bokningen.

  • Kan jag ange ytterligare önskemål och / eller faciliteter när jag bokar?

    Ja, du kan ange ytterligare önskemål och/ eller faciliteter när du bokar (steg 1 i bokningsprocessen). Detta skickas till hotellet så att de är medvetna om önskan och kan ta hänsyn till det. Det kan tillkomma en avgift för vissa önskemål (till exempel en annan rumstyp eller för hund etc). Även om hotellet alltid försöker ta hänsyn till dina önskemål är en preferens ingen garanti. Har du frågor om önskemål innan du har genomfört en bokning kan du kontakta vår kundtjänst via kontaktformuläret i förväg.

    Önskemål efter genomförd bokning

    Kontakta hotellet direkt om du vill ange ytterligare önskemål efter bokningen. Hotellets kontaktuppgifter finns i bokningsbekräftelsen. Om ditt önskemål är av medicinsk betydelse och att din bokning beror på den, rekommenderar vi att du kontaktar vår kundtjänst i förväg via kontaktformuläret.

  • Kan jag ta med mig mitt husdjur på rummet?

    Varje hotell har sin egen sällskapsdjurpolicy. Vissa hotell tillåter inte husdjur och i andra tillkommer en avgift för att ta med ett husdjur. Kostnaderna för detta finns på detaljsidan på det aktuella hotellet. Tar du med ett husdjur? Rapportera alltid detta med din bokning för att undvika problem (eller extra kostnader) på plats. Se alla djurvänliga hotell här.
     

  • Hur kan rumspriserna skilja sig åt per dag?

    Priserna och tillgängligheten för Specialerbjudanden och rum som visas på HotelSpecials kan variera dagligen. Detta kan ha att göra med flera saker, till exempel ett datum som är populärt eller att färre rum är tillgängliga. Hotellen kan därför justera sina priser och tillgänglighet 24 timmar om dygnet på HotelSpecials webbplats.

  • Hur mycket kostar det för barn?

    Särskilda rumspriser kan gälla för barn. Dessa priser skiljer sig åt per hotell och per barnets ålder. De så kallade barnpriserna gäller endast vid 2 betalande vuxna i rummet. När du bokar 1 vuxen och 1 barn beräknas priset för 2 vuxna. Priserna och tillgängligheten för en extrasäng för 1 barn finns på hotellets detaljeringssida och kan bokas direkt under bokningsförfarandet.

  • Vem kan jag kontakta angående frågor om tillgängligheten för ett hotellrum?

    Du kan kontrollera den aktuella tillgängligheten via vår webbplats på detaljsidan för det hotell du valt. Tillgången till ett rum kan variera per dag, till och med per ögonblick. Om inga rum visas på ditt valda datum finns inga rum tillgängliga. Sök på de datum och antal nätter du har så ser du om det finns tillgängliga rum. Har du frågor om tillgänglighet kan du kontakta vår kundtjänst via kontaktformuläret.
     

  • Det går inte att betala. Vad ska jag göra?

    Om du inte kan genomföra betalningen så är det vanligt att ditt kort är spärrat för internetköp. Det kan du normalt sett låsa upp tillfälligt i din internetbank. Kontrollera också att du angett rätt CVC kod och rätt pin kod (används på köp över 2000 kr).  Du kommer också få felmeddelanden när du försöker betala som ska berätta för dig vad som är problemet (tex fel kortnummer etc). 

    Om debiteringen av beloppet på HotelSpecials misslyckades får du en påminnelse via e-post. I det här e-postmeddelandet hittar du en länk där vi ber dig betala det utestående beloppet online via Trustly eller med kreditkort. Har du fortfarande problem med att betala din bokning efter att du har fått en påminnelse kan du kontakta oss vår kundtjänst kontaktformuläret.

  • Hur funkar avbeställningsskyddet?

    Vid bokningstillfället har alla våra gäster möjlighet att lägga till ett avbeställningsskydd på sin bokning. Priset för avbeställningsskyddet är 6 % av den totala kostnaden för bokningen och ska betalas vid bokningstillfället. Avbeställningsskyddet återbetalas ej och det går heller inte att lägga till i efterhand.

    Avbeställningsskyddet täcker eventuella kostnader vid avbokning av resan i händelse av oförutsett olycksfall eller sjukdom. Avbeställningsskyddet gäller utan självrisk. Avbeställningsskyddet gäller även vid dödsfall inom familj (föräldrar, barn, syskon make/maka/sambo) som är plötsligt och oförutsett.

    Giltigt läkarintyg och andra betydande handlingar ska returneras till HotelSpecials.se´s kundtjänst, senast 7 dagar efter anmälan. Här kan du läsa mer om vad som gäller vid avbokning.