Avbeställningsskydd

Vad gäller för vårt avbeställningsskydd


Vid bokning har du möjlighet att teckna ett avbeställningsskydd som täcker eventuella kostnader vid avbokning av resan i händelse av oförutsedd olycksfall eller sjukdom.  Avbeställningsskyddet gäller även vid dödsfall inom familj (föräldrar, barn, syskon make/maka/sambo) som är plötsligt och oförutsett. Avbeställningsskyddet gäller utan självrisk.

Priset för avbeställningsskydd är 6% av totala kostnaden för bokningen. Observera att kostnaden för avbeställningsskydd skall betalas vid bokningstillfället. Avbeställningsskyddet återbetalas ej.

Uppdaterade villkor under Corona krisen - Bokning med avbeställningsskydd

Om du bokat med avbeställningsskydd och har giltigt läkarintyg kommer du ersättas med en voucher/värdebevis istället för pengar. Om du tillhör en riskgrupp och kan uppvisa läkarintyg på det kan du avboka med hänvisning till ditt avbeställningsskydd. Om du inte tillhör en riskgrupp är oro för Corona inte en giltig orsak men om du insjuknat i Corona är det ett giltigt skäl, förutsatt att du har lagt till avbeställningsskydd på din bokning.

Med tanke på ovanstående regler rekommenderar vi er att boka erbjudanden som betalas på plats och som kan ändras och avbokas gratis (Om ni är säkra på att ni kommer iväg kan ni boka ett sista minuten-erbjudande som innebär direktbetalning och ej avbokningsbar.).

Dessa villkor gäller så länge Covid-19 viruset bedöms påverka hur man får resa och bo på hotell. 

Avbokningar
Avbokningen ska göras via den länk som finns i din bekräftelse. Det går också bra att skicka ett e-postmeddelande till oss på info@hotelspecials.se med ditt bokningsnummer, namn och ankomstdatum eller kontakta oss på telefon 0771-145 145. Observera att avbokningen inte är giltig förrän du har mottagit en bekräftelse till din e-post. Giltigt läkarintyg och andra betydande handlingar ska returneras till HotelSpecials.se´s kundtjänst, senast 7 dagar efter anmälan. Läs mer om vad som gäller vid avbokning.