Hej, hur kan vi hjälpa dig?

Vanliga frågor

  • Är det möjligt att boka en finare, lyxigare rumstyp?

    Om du önskar en annan rumstyp än vad du finner på HotelSpecials.se är du välkommen att kontakta oss via kontaktformuläret så hjälper vi dig.

  • Hur gör jag om jag vill avboka min bokning? Information om avbokning.

    Om du vill avboka en bokning gör du så här:

    1. Öppna din bokningsbekräftelse (du har fått den via e-post). Kontrollera dina skräppost om du inte hittar den.  Du kan också beställa en ny bekräftelse med hjälp av din e-post adress. 
    2. Gå till Avboka bokning? och klicka på den blå länken
    3. Bekräfta att du vill avboka genom att klicka på knappen. 

    Observera att bokningen inte har avbokats förrän du har slutfört dessa steg och fått en avbokningsbekräftelse från oss.

    Bra att veta vid avbokning

    Avbokningar utanför avbokningsvillkoren:
    Läs först avbokningsvillkoren för din bokning. Du hittar dem i din bokningsbekräftelse. Om du avbokar en förbetald bokning utanför avbokningsvillkoren har du inte rätt till återbetalning. Om hotellet, trots dina bokningsvillkor, går med på att avboka din förbetalda bokning bör du ta hänsyn till att hotellet kan ta ut extra kostnader för detta. Återbetalningen av din förskottsbetalade bokning kommer i så fall ske i form av en voucher från oss på HotelSpecials. Av denna anledning rekommenderar vi dig alltid att teckna ett avbeställningsskydd när du bokar en ej om- eller avbokningsbar bokning. 

    Avbokningar inom villkoren:
    Har du bokat en förskottsbetalad bokning där du sedan avbokar inom villkoren för dina avbokningsregler får du pengarna tillbaka till ditt konto.  De betalda servicekostnaderna och eventuella kostnader för en rese- och avbokningsförsäkring/avbeställningsskydd kan inte återbetalas. Eventuella transaktionskostnader återbetalas inte.

    För mer information om din avbokning och Corona-viruset, klicka och följ denna länk.
     

  • Hur kan jag ändra min bokning?

    För ändringar gällande preferenser eller önskemål kontakta hotellet direkt. Hotellets telefonnummer hittar du i din bokningsbekräftelse. 

    För ändringar avseende datum, antal personer och / eller antal rum kan du skicka ett meddelande till HotelSpecials via kontaktformuläret. Ändringar kan göras om dina bokningsvillkor tillåter det. Du hittar bokningsvillkoren i din bokningsbekräftelse. HotelSpecials tar inte ut några kostnader för ändringar av din bokning men beroende på ändringstyp kan hotellet ta ut ett extra belopp. Om hotellet tar ut extra kostnader meddelar vi dig och diskuterar dessa kostnader i förväg. 

  • Har du tappat bort eller inte fått din bokningsbekräftelse?

    Har du bokat via HotelSpecials för mer än en halvtimme sedan, men har ännu inte fått någon bokningsbekräftelse från oss? Testa följande steg för att se om det hjälper dig:

    1. Kontrollera först om bekräftelsen har hamnat i din skräppostmapp. Hur kontrollerar jag min skräppost? Gå till din e-post och titta i mappen för skräppost. Förklaringen för Gmail och Outlook finns här. Det är möjligt att bokningsbekräftelsen hamnade i denna mapp eftersom vår e-postadress inte finns med på din lista över säkra avsändare.

    2. Finns bokningsbekräftelsen inte i din skräppostmapp? Bekräftelsen skickas från e-postadressen info@hotelspecials.se. Sök i din e-postmapp efter denna e-postadress: info@hotelspecials.se. Det kan hända att du hittar bokningsbekräftelsen i din brevlåda på detta sätt. Se också till att lägga till den här e-postadressen i din lista över säkra avsändare.

    3. Finns bekräftelsen inte i din skräppost? Begär då själv en ny bekräftelse via den här länken. Det är viktigt att du använder samma e-postadress som du bokade med och att du inte gör några stavfel.

    4. Fungerar det fortfarande inte? Kontakta då vår kundtjänst.

    Observera: ange den e-postadress som du använde för att göra bokningen.

  • Kan jag ange ytterligare önskemål och / eller faciliteter när jag bokar?

    Ja, du kan ange ytterligare önskemål och/ eller faciliteter när du bokar (steg 1 i bokningsprocessen). Detta skickas till hotellet så att de är medvetna om önskan och kan ta hänsyn till det. Det kan tillkomma en avgift för vissa önskemål (till exempel en annan rumstyp eller för hund etc). Även om hotellet alltid försöker ta hänsyn till dina önskemål är en preferens ingen garanti. Har du frågor om önskemål innan du har genomfört en bokning kan du kontakta vår kundtjänst via kontaktformuläret i förväg.

    Önskemål efter genomförd bokning

    Kontakta hotellet direkt om du vill ange ytterligare önskemål efter bokningen. Hotellets kontaktuppgifter finns i bokningsbekräftelsen. Om ditt önskemål är av medicinsk betydelse och att din bokning beror på den, rekommenderar vi att du kontaktar vår kundtjänst i förväg via kontaktformuläret.

Sök efter kategori

Har du några frågor?

Mer information