Funderar du på något?

  • Hur gör jag om jag vill avboka min bokning? Information om avbokning.

    Om du vill avboka en bokning gör du så här:

    1. Öppna din bokningsbekräftelse (du har fått den via e-post). Kontrollera dina skräppost om du inte hittar den.  Du kan också beställa en ny bekräftelse med hjälp av din e-post adress. 
    2. Gå till Avboka bokning? och klicka på den blå länken
    3. Bekräfta att du vill avboka genom att klicka på knappen. 

    Observera att bokningen inte har avbokats förrän du har slutfört dessa steg och fått en avbokningsbekräftelse från oss.

    Bra att veta vid avbokning

    Avbokningar utanför avbokningsvillkoren:
    Läs först avbokningsvillkoren för din bokning. Du hittar dem i din bokningsbekräftelse. Om du avbokar en förbetald bokning utanför avbokningsvillkoren har du inte rätt till återbetalning. Om hotellet, trots dina bokningsvillkor, går med på att avboka din förbetalda bokning bör du ta hänsyn till att hotellet kan ta ut extra kostnader för detta. Återbetalningen av din förskottsbetalade bokning kommer i så fall ske i form av en voucher från oss på HotelSpecials. Av denna anledning rekommenderar vi dig alltid att teckna ett avbeställningsskydd när du bokar en ej om- eller avbokningsbar bokning. 

    Avbokningar inom villkoren:
    Har du bokat en förskottsbetalad bokning där du sedan avbokar inom villkoren för dina avbokningsregler får du pengarna tillbaka till ditt konto.  De betalda servicekostnaderna och eventuella kostnader för en rese- och avbokningsförsäkring/avbeställningsskydd kan inte återbetalas. Eventuella transaktionskostnader återbetalas inte.

    För mer information om din avbokning och Corona-viruset, klicka och följ denna länk.
     

  • Har du tappat bort eller inte fått din bokningsbekräftelse?

    Har du bokat via HotelSpecials för mer än en halvtimme sedan, men har ännu inte fått någon bokningsbekräftelse från oss? Testa följande steg för att se om det hjälper dig:

    1. Kontrollera först om bekräftelsen har hamnat i din skräppostmapp. Hur kontrollerar jag min skräppost? Gå till din e-post och titta i mappen för skräppost. Förklaringen för Gmail och Outlook finns här. Det är möjligt att bokningsbekräftelsen hamnade i denna mapp eftersom vår e-postadress inte finns med på din lista över säkra avsändare.

    2. Finns bokningsbekräftelsen inte i din skräppostmapp? Bekräftelsen skickas från e-postadressen info@hotelspecials.se. Sök i din e-postmapp efter denna e-postadress: info@hotelspecials.se. Det kan hända att du hittar bokningsbekräftelsen i din brevlåda på detta sätt. Se också till att lägga till den här e-postadressen i din lista över säkra avsändare.

    3. Finns bekräftelsen inte i din skräppost? Begär då själv en ny bekräftelse via den här länken. Det är viktigt att du använder samma e-postadress som du bokade med och att du inte gör några stavfel.

    4. Fungerar det fortfarande inte? Kontakta då vår kundtjänst.

    Observera: ange den e-postadress som du använde för att göra bokningen.

  • Hur funkar avbeställningsskyddet?

    Vid bokningstillfället har alla våra gäster möjlighet att lägga till ett avbeställningsskydd på sin bokning. Priset för avbeställningsskyddet är 6 % av den totala kostnaden för bokningen och ska betalas vid bokningstillfället. Avbeställningsskyddet återbetalas ej och det går heller inte att lägga till i efterhand.

    Avbeställningsskyddet täcker eventuella kostnader vid avbokning av resan i händelse av oförutsett olycksfall eller sjukdom. Avbeställningsskyddet gäller utan självrisk. Avbeställningsskyddet gäller även vid dödsfall inom familj (föräldrar, barn, syskon make/maka/sambo) som är plötsligt och oförutsett.

    Giltigt läkarintyg och andra betydande handlingar ska returneras till HotelSpecials.se´s kundtjänst, senast 7 dagar efter anmälan. Här kan du läsa mer om vad som gäller vid avbokning.