Funderar du på något?

  • Är det möjligt att boka en finare, lyxigare rumstyp?

    Om du önskar en annan rumstyp än vad du finner på HotelSpecials.se är du välkommen att kontakta oss via kontaktformuläret så hjälper vi dig.

  • Hur gör jag om jag vill avboka min bokning?

    Om du vill avboka en bokning gör du så här:

    1. Öppna din bokningsbekräftelse (du har fått den via e-post). Kontrollera dina skräppost om du inte hittar den.  Du kan också beställa en ny bekräftelse med hjälp av din e-post adress. 
    2. Gå till Avboka bokning? och klicka på den blå länken
    3. Bekräfta att du vill avboka genom att klicka på knappen. 

    Observera att bokningen inte har avbokats förrän du har slutfört dessa steg och fått en avbokningsbekräftelse från oss.

    Bra att veta: Om du avbokar en förbetald bokning utanför avbokningsvillkoren har du inte rätt till återbetalning. Om hotellet, trots dina bokningsvillkor, går med på att avboka din förbetalda bokning bör du ta hänsyn till att hotellet kan ta ut extra kostnader för detta. Återbetalningen av din förskottsbetalade bokning kommer i så fall ske i form av en voucher från oss på HotelSpecials. Av denna anledning rekommenderar vi dig alltid att teckna ett avbeställningsskydd när du bokar en ej om- eller avbokningsbar bokning. Har du bokat en förskottsbetalad bokning där du sedan avbokar inom villkoren för dina avbokningsregler får du pengarna tillbaka till ditt konto.  De betalda servicekostnaderna och eventuella kostnader för en rese- och avbokningsförsäkring/avbeställningsskydd kan inte återbetalas. Eventuella transaktionskostnader återbetalas inte.

    För mer information om din avbokning och Corona-viruset, klicka och följ denna länk.

  • Kan jag ange ytterligare önskemål och / eller faciliteter när jag bokar?

    Ja, du kan ange ytterligare önskemål och/ eller faciliteter när du bokar (steg 1 i bokningsprocessen). Detta skickas till hotellet så att de är medvetna om önskan och kan ta hänsyn till det. Det kan tillkomma en avgift för vissa önskemål (till exempel en annan rumstyp eller för hund etc). Även om hotellet alltid försöker ta hänsyn till dina önskemål är en preferens ingen garanti.

    Kontakta hotellet direkt om du vill ange ytterligare önskemål efter bokningen. Hotellets kontaktuppgifter finns i bokningsbekräftelsen. Om ditt önskemål är av medicinsk betydelse och att din bokning beror på den, rekommenderar vi att du kontaktar vår kundtjänst i förväg via kontaktformuläret.

  • Kan jag ta med mig mitt husdjur på rummet?

    Varje hotell har sin egen sällskapsdjurpolicy. Vissa hotell tillåter inte husdjur och i andra tillkommer en avgift för att ta med ett husdjur. Kostnaderna för detta finns på detaljsidan på det aktuella hotellet. Tar du med ett husdjur? Rapportera alltid detta med din bokning för att undvika problem (eller extra kostnader) på plats. Se alla djurvänliga hotell här.

  • Vem kan jag kontakta angående frågor om tillgängligheten för ett hotellrum?

    Du kan kontrollera den aktuella tillgängligheten via vår webbplats på detaljsidan för det hotell du valt. Tillgången till ett rum kan variera per dag, till och med per ögonblick. Om inga rum visas på ditt valda datum finns inga rum tillgängliga. Sök på de datum och antal nätter du har så ser du om det finns tillgängliga  rum. 

  • Hur funkar avbeställningsskyddet?

    Vid bokningstillfället har alla våra gäster möjlighet att lägga till ett avbeställningsskydd på sin bokning. Priset för avbeställningsskyddet är 6 % av den totala kostnaden för bokningen och ska betalas vid bokningstillfället. Avbeställningsskyddet återbetalas ej och det går heller inte att lägga till i efterhand.

    Avbeställningsskyddet täcker eventuella kostnader vid avbokning av resan i händelse av oförutsett olycksfall eller sjukdom. Avbeställningsskyddet gäller utan självrisk. Avbeställningsskyddet gäller även vid dödsfall inom familj (föräldrar, barn, syskon make/maka/sambo) som är plötsligt och oförutsett.

    Giltigt läkarintyg och andra betydande handlingar ska returneras till HotelSpecials.se´s kundtjänst, senast 7 dagar efter anmälan. Här kan du läsa mer om vad som gäller vid avbokning.