Funderar du på något?

Vanliga frågor

  • Hur gör jag om jag vill avboka min bokning?

    Om du vill avboka en bokning gör du så här:

    1. Öppna din bokningsbekräftelse (du har fått den via e-post). Kontrollera dina skräppost om du inte hittar den. 
    2. Gå till Avboka bokning? och klicka på den blå länken
    3. Bekräfta att du vill avboka genom att klicka på knappen. 

    Observera att bokningen inte har avbokats förrän du har slutfört dessa steg och fått en avbokningsbekräftelse från oss.

    Bra att veta: Om du avbokar en förbetald bokning utanför avbokningsvillkoren har du inte rätt till återbetalning. Om hotellet, trots dina bokningsvillkor, går med på att avboka din förbetalda bokning bör du ta hänsyn till att hotellet kan ta ut extra kostnader för detta. Återbetalningen av din förskottsbetalade bokning kommer i så fall ske i form av en voucher från oss på HotelSpecials. Av denna anledning rekommenderar vi dig alltid att teckna ett avbeställningsskydd när du bokar en ej om- eller avbokningsbar bokning. Har du bokat en förskottsbetalad bokning där du sedan avbokar inom villkoren för dina avbokningsregler får du pengarna tillbaka till ditt konto.  De betalda servicekostnaderna och eventuella kostnader för en rese- och avbokningsförsäkring/avbeställningsskydd kan inte återbetalas. Eventuella transaktionskostnader återbetalas inte.

    För mer information om din avbokning och Corona-viruset, klicka och följ denna länk.

  • Hur kan jag ändra min bokning?

    För ändringar gällande preferenser eller önskemål kontakta hotellet direkt. Hotellets telefonnummer hittar du i din bokningsbekräftelse. För ändringar avseende datum, antal personer och / eller antal rum kan du skicka ett e-postmeddelande till HotelSpecials via kontaktformuläret. Ändringar kan göras om dina bokningsvillkor tillåter det.

    HotelSpecials tar inte ut några kostnader för ändringar av din bokning men beroende på ändringstyp kan hotellet ta ut ett extra belopp. Om hotellet tar ut extra kostnader meddelar vi dig och diskuterar dessa kostnader i förväg. 

  • Har du tappat bort eller inte fått din bokningsbekräftelse?

    Har du bokat för mer än en halvtimme sedan och fortfarande inte fått en bokningsbekräftelse från oss? Då kan du testa följande:

    1. Kontrollera din skräppostmapp
    2. Finns inte bekräftelsen i ditt skräppost? Då kan du skicka en ny bekräftelse via den här länken.
    3. Saknar du fortfarande din bekräftelse? Kontakta vår kundtjänst.

  • Kan jag ange ytterligare önskemål och / eller faciliteter när jag bokar?

    Ja, du kan ange ytterligare önskemål och/ eller faciliteter när du bokar. Detta skickas till hotellet så att de är medvetna om önskan och kan ta hänsyn till det. Det kan tillkomma en avgift för vissa önskemål (till exempel en annan rumstyp eller en viss anläggning). Även om hotellet alltid försöker ta hänsyn till dina önskemål är en preferens ingen garanti.

    Kontakta hotellet direkt om du vill ange ytterligare önskemål efter bokningen. Hotellets kontaktuppgifter finns i bokningsbekräftelsen.

    Om din preferens är av medicinsk betydelse och att din bokning beror på den, rekommenderar vi att du kontaktar vår kundtjänst i förväg via kontaktformuläret.

  • Kan jag ta med mig mitt husdjur på rummet?

    Varje hotell har sin egen sällskapsdjurpolicy. Vissa hotell tillåter inte husdjur och i andra tillkommer en avgift för att ta med ett husdjur. Kostnaderna för detta finns på detaljsidan på det aktuella hotellet. Tar du med ett husdjur? Rapportera alltid detta med din bokning för att undvika problem (eller extra kostnader) på plats. Se alla djurvänliga hotell här.

  • Hur kan rumspriserna skilja sig åt per dag?

    Priserna och tillgängligheten för Specialerbjudanden och rum som visas på HotelSpecials kan variera dagligen. Detta kan ha att göra med flera saker, till exempel ett datum som är populärt eller att färre rum är tillgängliga. Hotellen kan därför justera sina priser och tillgänglighet 24 timmar om dygnet på HotelSpecials webbplats.

  • Hur mycket kostar det för barn?

    Särskilda rumspriser kan gälla för barn. Dessa priser skiljer sig åt per hotell och per barnets ålder. De så kallade barnpriserna gäller endast vid 2 betalande vuxna i rummet. När du bokar 1 vuxen och 1 barn beräknas priset för 2 vuxna. Priserna och tillgängligheten för en extrasäng för 1 barn finns på hotellets detaljeringssida och kan bokas direkt under bokningsförfarandet.

  • Vem kan jag kontakta angående frågor om tillgängligheten för ett hotellrum?

    Du kan kontrollera den aktuella tillgängligheten via vår webbplats på detaljsidan för det hotell du valt. Tillgången till ett rum kan variera per dag, till och med per ögonblick. Om inga rum visas på ditt valda datum finns inga rum tillgängliga.

  • Det går inte att betala. Vad ska jag göra?

    Om debiteringen av beloppet på HotelSpecials misslyckades får du en påminnelse via e-post. I det här e-postmeddelandet hittar du en länk där vi ber dig betala det utestående beloppet online via Trustly eller med kreditkort.

    Kontakta din bank och dubbelkolla så ditt kort är öppet för internetköp.

  • Hur funkar avbeställningsskyddet?

    Vid bokningstillfället har alla våra gäster möjlighet att lägga till ett avbeställningsskydd på sin bokning. Priset för avbeställningsskyddet är 6 % av den totala kostnaden för bokningen och ska betalas vid bokningstillfället. Avbeställningsskyddet återbetalas ej och det går heller inte att lägga till i efterhand.

    Avbeställningsskyddet täcker eventuella kostnader vid avbokning av resan i händelse av oförutsett olycksfall eller sjukdom. Avbeställningsskyddet gäller utan självrisk. Avbeställningsskyddet gäller även vid dödsfall inom familj (föräldrar, barn, syskon make/maka/sambo) som är plötsligt och oförutsett.

    Giltigt läkarintyg och andra betydande handlingar ska returneras till HotelSpecials.se´s kundtjänst, senast 7 dagar efter anmälan. Här kan du läsa mer om vad som gäller vid avbokning.