Hej, hur kan vi hjälpa dig?

Vanliga frågor

  • Är det möjligt att boka en finare, lyxigare rumstyp?

    Om du önskar en annan rumstyp än vad du finner på HotelSpecials.se är du välkommen att kontakta oss via kontaktformuläret så hjälper vi dig.

  • Hur gör jag om jag vill avboka min bokning?

    Om du vill avboka en bokning gör du så här:

    1. Öppna din bokningsbekräftelse (du har fått den via e-post). Kontrollera dina skräppost om du inte hittar den.  Du kan också beställa en ny bekräftelse med hjälp av din e-post adress. 
    2. Gå till Avboka bokning? och klicka på den blå länken
    3. Bekräfta att du vill avboka genom att klicka på knappen. 

    Observera att bokningen inte har avbokats förrän du har slutfört dessa steg och fått en avbokningsbekräftelse från oss.

    Bra att veta: Om du avbokar en förbetald bokning utanför avbokningsvillkoren har du inte rätt till återbetalning. Om hotellet, trots dina bokningsvillkor, går med på att avboka din förbetalda bokning bör du ta hänsyn till att hotellet kan ta ut extra kostnader för detta. Återbetalningen av din förskottsbetalade bokning kommer i så fall ske i form av en voucher från oss på HotelSpecials. Av denna anledning rekommenderar vi dig alltid att teckna ett avbeställningsskydd när du bokar en ej om- eller avbokningsbar bokning. Har du bokat en förskottsbetalad bokning där du sedan avbokar inom villkoren för dina avbokningsregler får du pengarna tillbaka till ditt konto.  De betalda servicekostnaderna och eventuella kostnader för en rese- och avbokningsförsäkring/avbeställningsskydd kan inte återbetalas. Eventuella transaktionskostnader återbetalas inte.

    För mer information om din avbokning och Corona-viruset, klicka och följ denna länk.

  • Hur kan jag ändra min bokning?

    För ändringar gällande preferenser eller önskemål kontakta hotellet direkt. Hotellets telefonnummer hittar du i din bokningsbekräftelse. 

    För ändringar avseende datum, antal personer och / eller antal rum kan du skicka ett meddelande till HotelSpecials via kontaktformuläret. Ändringar kan göras om dina bokningsvillkor tillåter det. HotelSpecials tar inte ut några kostnader för ändringar av din bokning men beroende på ändringstyp kan hotellet ta ut ett extra belopp. Om hotellet tar ut extra kostnader meddelar vi dig och diskuterar dessa kostnader i förväg. 

  • Har du tappat bort eller inte fått din bokningsbekräftelse?

    Har du bokat för mer än en halvtimme sedan och fortfarande inte fått en bokningsbekräftelse från oss? Då kan du testa följande:

    1. Kontrollera din skräppostmapp
    2. Finns inte bekräftelsen i ditt skräppost? Då kan du beställa en ny bekräftelse via den här länken.
    3. Saknar du fortfarande din bekräftelse? Kontakta vår kundtjänst.

  • Kan jag ange ytterligare önskemål och / eller faciliteter när jag bokar?

    Ja, du kan ange ytterligare önskemål och/ eller faciliteter när du bokar (steg 1 i bokningsprocessen). Detta skickas till hotellet så att de är medvetna om önskan och kan ta hänsyn till det. Det kan tillkomma en avgift för vissa önskemål (till exempel en annan rumstyp eller för hund etc). Även om hotellet alltid försöker ta hänsyn till dina önskemål är en preferens ingen garanti.

    Kontakta hotellet direkt om du vill ange ytterligare önskemål efter bokningen. Hotellets kontaktuppgifter finns i bokningsbekräftelsen. Om ditt önskemål är av medicinsk betydelse och att din bokning beror på den, rekommenderar vi att du kontaktar vår kundtjänst i förväg via kontaktformuläret.

Sök efter kategori

Har du några frågor?

Mer information