Funderar du på något?

Allt om priser och kostnader

  • Är det möjligt att boka en finare, lyxigare rumstyp?

    Om du önskar en annan rumstyp än vad du finner på HotelSpecials.se är du välkommen att kontakta oss via kontaktformuläret så hjälper vi dig.

  • Kostar det extra om jag vill ha ett rum med utsikt?

    Det beror på hotellet om det finns möjlighet att boka ett rum med utsikt. Om det är möjligt, finns det angivet på sidan med information om hotellet. Där står också angivet eventuella extra kostnader för detta. Om du behöver hjälp med denna information eller vill veta prisuppgift är du välkommen att kontakta oss via kontaktformuläret.
     

  • Hur gör jag om jag vill avboka min bokning? Information om avbokning.

    Om du vill avboka en bokning gör du så här:

    1. Öppna din bokningsbekräftelse (du har fått den via e-post). Kontrollera dina skräppost om du inte hittar den.  Du kan också beställa en ny bekräftelse med hjälp av din e-post adress. 
    2. Gå till Avboka bokning? och klicka på den blå länken
    3. Bekräfta att du vill avboka genom att klicka på knappen. 

    Observera att bokningen inte har avbokats förrän du har slutfört dessa steg och fått en avbokningsbekräftelse från oss.

    Bra att veta vid avbokning

    Avbokningar utanför avbokningsvillkoren:
    Läs först avbokningsvillkoren för din bokning. Du hittar dem i din bokningsbekräftelse. Om du avbokar en förbetald bokning utanför avbokningsvillkoren har du inte rätt till återbetalning. Om hotellet, trots dina bokningsvillkor, går med på att avboka din förbetalda bokning bör du ta hänsyn till att hotellet kan ta ut extra kostnader för detta. Återbetalningen av din förskottsbetalade bokning kommer i så fall ske i form av en voucher från oss på HotelSpecials. Av denna anledning rekommenderar vi dig alltid att teckna ett avbeställningsskydd när du bokar en ej om- eller avbokningsbar bokning. 

    Avbokningar inom villkoren:
    Har du bokat en förskottsbetalad bokning där du sedan avbokar inom villkoren för dina avbokningsregler får du pengarna tillbaka till ditt konto.  De betalda servicekostnaderna och eventuella kostnader för en rese- och avbokningsförsäkring/avbeställningsskydd kan inte återbetalas. Eventuella transaktionskostnader återbetalas inte.

    För mer information om din avbokning och Corona-viruset, klicka och följ denna länk.
     

  • Hur kan jag ändra min bokning?

    För ändringar gällande preferenser eller önskemål kontakta hotellet direkt. Hotellets telefonnummer hittar du i din bokningsbekräftelse. 

    För ändringar avseende datum, antal personer och / eller antal rum kan du skicka ett meddelande till HotelSpecials via kontaktformuläret. Ändringar kan göras om dina bokningsvillkor tillåter det. Du hittar bokningsvillkoren i din bokningsbekräftelse. HotelSpecials tar inte ut några kostnader för ändringar av din bokning men beroende på ändringstyp kan hotellet ta ut ett extra belopp. Om hotellet tar ut extra kostnader meddelar vi dig och diskuterar dessa kostnader i förväg. 

  • Kan jag ange ytterligare önskemål och / eller faciliteter när jag bokar?

    Ja, du kan ange ytterligare önskemål och/ eller faciliteter när du bokar (steg 1 i bokningsprocessen). Detta skickas till hotellet så att de är medvetna om önskan och kan ta hänsyn till det. Det kan tillkomma en avgift för vissa önskemål (till exempel en annan rumstyp eller för hund etc). Även om hotellet alltid försöker ta hänsyn till dina önskemål är en preferens ingen garanti. Har du frågor om önskemål innan du har genomfört en bokning kan du kontakta vår kundtjänst via kontaktformuläret i förväg.

    Önskemål efter genomförd bokning

    Kontakta hotellet direkt om du vill ange ytterligare önskemål efter bokningen. Hotellets kontaktuppgifter finns i bokningsbekräftelsen. Om ditt önskemål är av medicinsk betydelse och att din bokning beror på den, rekommenderar vi att du kontaktar vår kundtjänst i förväg via kontaktformuläret.

  • Kan jag ta med mig mitt husdjur på rummet?

    Varje hotell har sin egen sällskapsdjurpolicy. Vissa hotell tillåter inte husdjur och i andra tillkommer en avgift för att ta med ett husdjur. Kostnaderna för detta finns på detaljsidan på det aktuella hotellet. Tar du med ett husdjur? Rapportera alltid detta med din bokning för att undvika problem (eller extra kostnader) på plats. Se alla djurvänliga hotell här.
     

  • Hur kan rumspriserna skilja sig åt per dag?

    Priserna och tillgängligheten för Specialerbjudanden och rum som visas på HotelSpecials kan variera dagligen. Detta kan ha att göra med flera saker, till exempel ett datum som är populärt eller att färre rum är tillgängliga. Hotellen kan därför justera sina priser och tillgänglighet 24 timmar om dygnet på HotelSpecials webbplats.

  • Hur mycket kostar det för barn?

    Särskilda rumspriser kan gälla för barn. Dessa priser skiljer sig åt per hotell och per barnets ålder. De så kallade barnpriserna gäller endast vid 2 betalande vuxna i rummet. När du bokar 1 vuxen och 1 barn beräknas priset för 2 vuxna. Priserna och tillgängligheten för en extrasäng för 1 barn finns på hotellets detaljeringssida och kan bokas direkt under bokningsförfarandet.

  • Vem kan jag kontakta angående frågor om tillgängligheten för ett hotellrum?

    Du kan kontrollera den aktuella tillgängligheten via vår webbplats på detaljsidan för det hotell du valt. Tillgången till ett rum kan variera per dag, till och med per ögonblick. Om inga rum visas på ditt valda datum finns inga rum tillgängliga. Sök på de datum och antal nätter du har så ser du om det finns tillgängliga rum. Har du frågor om tillgänglighet kan du kontakta vår kundtjänst via kontaktformuläret.
     

  • Varför tar ni en serviceavgift?

    Vi lägger mycket tid på att kontakta hotellen och förhandla ner priserna. För att täcka den kostnaden och gå runt behöver vi ta en serviceavgift mellan 59-199 kr per bokning. Vi lägger på avgiften på det totala priset redan när du söker efter ett erbjudande och det är bara på våra förhandlade specialpriser som du betalar en serviceavgift. Avgiften betalas direkt vid bokning och kan inte återbetalas. 

  • Hur prissätter ni erbjudandet Bo 3 nätter betala för 2?

    Här följer en förklaring för hur erbjudandet ”Bo 3 nätter betala för 2” är upplagt och prissatt utifrån ett exempel.

    Vi har ett exempelhotell där det angivna priset per natt för önskat datum är 903 SEK. Ovanför angivet pris står det ett annat pris som är överstruket, 1 295 SEK, vilket är ordinarie pris på rummet. Om vårt erbjudande inte skulle finnas skulle ni få priset 1 295 x3 = 3 885. Nu får ni rummet för 903 x3 = 2 709 SEK. Vi har alltså redan dragit av rabatten på erbjudandet och därför ligger priset på 903 SEK istället för 1 295 SEK. Priset är alltså vad två nätter skulle kostat dig men vi måste redovisa ett pris per natt eftersom du bor 3 nätter och därmed är det 903 SEK x 3 nätter.

  • Kan jag få ett kvitto på serviceavgiften med moms?

    Kvitto på serviceavgiften med moms hittar du i din bokningsbekräftelse.

  • Kan jag få en momsfaktura för en övernattning?

    När det gäller en momsfaktura för boendekostnaderna utfärdar vi inte någon momsfaktura för vistelsen, utan för detta kan du kontakta hotellet där du bor. Varför? När du bokar via HotelSpecials ingår du ett avtal direkt med hotellet. Vi kan och får därför inte utfärda en momsfaktura för vistelsen. Hotellet ansvarar för att tillhandahålla en momsfaktura för vistelsen vid utcheckning. Hotellets kontaktuppgifter finns på bokningsbekräftelsen.